torsdag 1 september 2011

Resefunderingar

Imorgon bär det av till Örebro för att hälsa på hunden Ludde, en Chinese Crested Powder Puff. Om vi kommer överens, och med vi menar jag både hunden och jag och matte och jag, så följer han kanske till och med med hem imorgon. Jag har fortfarande blandade känslor. Dels är Ludde jättesöt, och på plussidan är att han bara är 2 år gammal, så jag skulle få ha honom i många år. På minussidan är att han är en hanhund. Jag har alltid haft problem med hanar, av alla raser, så jag har alltid velat ha en tik om jag skulle skaffa hund. Men om hunden har rätt personlighet så tycker jag att jag kan leva med att det är "fel" kön på den.

Det är ju mycket att tänka på när man ska skaffa hund. Inte bara hitta rätt ras, den blir en stor post i budgeten med mat, försäkring, bajspåsar, godis och pälsvårdsprodukter. Sen behöver just den här hunden tränas till att kunna klara sig själv i upp till fyra timmar, han har lite separationsångest. Vilket i och för sig inte blir något större problem när jag får det jobbet jag vill ha, som jag kan göra hemifrån.

Jag får väl se hur det går imorgon. Fortsättning följer...

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar