onsdag 28 september 2011

Korpen flyger

Jag har haft ord i huvudet sedan förra lördagen, när vi åkte och hämtade Saharah, som började när vi var på väg hem från Lund. Vi stannade vid en rastplats och på gräset där såg jag två korpar. Det var första gången i mitt liv som jag såg riktiga levande korpar. Två stycken var det också, och jag har läst att korpar oftast ses i par, eftersom de är monogama (dvs bildar par för livet).

Inte helt osökt vandrade mina tankar till den fornnordiska mytologin där ju Oden har sina två korpar, Hugin och Munin. Jag har ofta funderat på hur det skulle vara att ha en tam korp. De sägs vara väldigt intelligenta och kan till och med lära sig prata. Hur häftigt skulle inte det vara, att ha en tam korp på axeln som man kan prata med.

Nej nu tappade jag tråden i mina tankar. Igen.

Idag såg jag en gröngrön bil (typ grön som en "leprechaun") med registreringsbokstäverna LUK.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar