torsdag 20 oktober 2011

Gastric Bypass -53 dagar (122 kg)

Idag var jag på sjukhuset på gruppinformation om gastric bypass. Jag hade fått veta att om man ville operera sig i Värnamo istället för i Stockholm kunde det vara upp till ett år eller mer väntetid för operation. Det tyckte jag var OK, för då fick jag tid att se om promenaderna med Saharah skulle hjälpa på lång sikt.

Så efter informationen träffade vi läkaren en och en för individuell bedömning. I mitt fall bedömde han att det definitivt verkade vara aktuellt med operation, så han skickade mig vidare till sköterskan för att få ett datum. Då frågade hon mig om det gick bra med den 12:e december. I år. Jag blev lite ställd, men jag har känt länge att jag är vid vägs ände vad gäller min kamp mot vikten så jag sa att visst, det går bra.

Om 46 dagar kommer mitt liv att förändras för alltid. Jag ser fram emot det, samtidigt som jag är lite nervös. Det är inget man kan göra ogjort efteråt utan det är ett beslut för livet. Samtidigt är det just ett beslut för livet, dvs. jag bestämmer mig för att leva mitt liv istället för att stilla se på hur övervikten leder till följdsjukdomar och troligtvis en för tidig bortgång. Jag väljer livet, för min sons skull.

Och efter det supertunga påpekandet....

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar