fredag 28 oktober 2011

Gastric Bypass -45 dagar (??? kg)

Idag började jag med min första pulvermåltid. Smaken är väl ok, men mättnadskänslan uteblev helt. Inte alls som med en riktig fruktsmoothie, som jag brukar göra med laktosfri mellanmjölk och frukt, de blir man verkligen mätt av. Men men, det är bara 6 veckor kvar nu och till dess ska jag väl lyckas gå ner de där 12 kg.

Jag ryggade tillbaka lite inför kostnaden på pulverjoxet, 137:- för 15 påsar (1 påse = 1 måltid), men det blir ju faktiskt mindre än 10:- per måltid, och det är nog mindre än de flesta betalar för en vanlig måltid riktig mat. Så jag kommer undan med 822:- i matkostnad för en hel månad, det är inte illa tycker jag.

Fast jag vet inte hur det går med viktnedgången, för jag äger ingen badrumsvåg. Jag skulle få låna mammas, men vi glömde båda två när jag var där sist. Minne som ett såll, så är det när man har värk, minnet påverkas negativt.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar