söndag 21 augusti 2011

Tanketåget

Man har gott om tid att tänka när man är sjuk och inte har annat att göra än att ligga och sova hela dagarna. På engelska säger man "train of thought", dvs tanketåget, men mina tankar irrar så jag brukar säga att jag investerade i en "hovercraft of thought" för flera år sen.

Mest tänker jag på min son. Det är dags att lämna in begäran om omprövning igen och jag vet inte riktigt hur jag ska skriva den. Kära mor har arrangerat att jag ska träffa en person på måndag som har mycket erfarenhet i området, och förhoppningsvis kommer det ge mig lite idéer.

Jag har funderat på katter och hundar också. Trodde jag fick napp på en urgullig röd dvärgpinscher i Malmö, men de slog på bromsen och det brukar betyda att de fått ett bättre erbjudande. Men just idag hittade jag en jättesöt powder puff och har mejlat och anmält intresse. Jag får väl se hur det går. Det är en hanhund, och jag hade helst skaffat en tik, men han är himla söt.

Det ska bli intressant att se hur Sotis (min katt alltså) reagerar på en ny familjemedlem. Hittills har det gått bra med mammas hund, men han är livrädd för katter. Jag tror nog de vänjer sig vid varandra så småningom. Hon är en liten surtant, när mammas kattunge, Disa, har varit här har Sotis mest suttit och tryckt under soffan och fräst åt lilla Disa när hon kommit för nära. Men Disa ger igen med samma mynt. Det är otroligt skrattretande att höra en pytteliten kattunge fräsa och skrämma undan en vuxen katt som är tre gånger så stor.

På lördag ska vi till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld. Det blir första gången för mig, tredje gången för Wesley. Jag har hört att det är fint och att barnen har kul och det är ju det viktigaste. Jag hoppas bara inte han är för stor, han är ju 8 år redan. Det blir nog bra med det.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar