onsdag 24 augusti 2011

Svamp

Ganska ofta när det är något jag inte vill göra, och jag blir "övertalad" att göra det ändå, slutar det med att jag har rätt kul trots allt. Som idag till exempel. Jag blev utdragen i skogen för svampplockning, och uttryckte eftertryckligt att jag tänkte minsann inte plocka någon svamp, jag skulle sitta vid bussen och ta hand om fikakorgen.

Nu råkar det vara så att jag tycker om naturen, även om jag drar mig för att gå ut i den. När jag väl är där njuter jag för fullt. Så även denna gång. Jag hängde på de andra när de gav sig in i skogen, med tanken att jag kan väl gå en liten bit in i alla fall. Det slutade med att jag trängde mig igenom snåren ivrigt spanande efter de där klargula fläckarna i mossan. Jag till och med hittade några stycken alldeles själv, vilket fick mig att känna mig orimligt stolt över mig själv.

Så trots att jag inte hade den minsta lust att plocka svamp innan vi åkte, slutade det med att jag hade väldigt kul. Dessutom fick jag ett par timmars motion och frisk luft, och det kan ju verkligen inte skada.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar