tisdag 23 augusti 2011

Nyckelbesvär

Vilken förmiddag jag hade idag! Vaknade innan alarmet ringde, men det är inte ovanligt. Glömde äta frukost för mamma lämnade inte något nybakt bröd på dörren. Så vid halv tio i förmiddags gjorde jag mig i ordning för att gå till "jobbet", och tänkte komma iväg före tio för att hinna med ett stopp på vägen. Det ville sig inte utan jag kom iväg fem över och fick gå tillbaka två gånger för att jag glömde skräppåsen och mina papper jag behövde idag. Till slut kom jag ner, satte nyckeln i dörren till miljöhuset, men när jag skulle dra ut den igen satt den fast!

I fem minuter kämpade jag med den, vred och drog och lirkade och krängde, men den satt obönhörligt fast. Inga pengar på mobilen och utan nyckeln kom jag inte in hemma för att ringa vaktmästaren. Jag såg en grannes bil på parkeringen som jag känner lite grann, så jag åkte upp på sjunde våningen med hopp om att använda deras telefon, men där var ingen hemma. Så ner igen med hissen och tänkte att jag får väl sitta där tills vaktmästarna druckit sitt kaffe (kontoret är i samma hus som jag bor i). Men som tur var väntade en annan granne på hissen när jag skulle av och lovade att ringa jouren direkt. De kom efter bara fem minuter och fick loss nyckeln på två röda sekunder. Tack tack snälla vaktmästar'n!

Vid det här laget var jag så stressad att jag mådde illa så jag bestämde att jag tog mitt stopp efter "jobbet" istället och att jag skulle ta bussen ner istället för att gå. Och tur var det för på nästa hållplats steg mamma på så vi fick sällskap hela vägen.

Resten av dagen var bättre, det var pizza till middag och jag fick lugn och ro så jag till och med fick min bok färdig. Med all uppmuntran från familj, vänner och bekanta så kanske jag till och med skickar iväg den till ett par förlag.

Nu ska jag ta det lugnt ikväll, lite Facebook, lite Webkinz World, och så TV till läggdags. Imorgon ska jag börja på en bok jag lånat, en riktig tegelsten, det ser jag fram emot.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar