fredag 26 augusti 2011

Fjärilar i magen

Imorgon ska vi (min son och jag) på utflykt till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Vi ska åka buss med 40 andra människor vi aldrig har träffat förr. Vandra runt i parken bland hundratals människor vi aldrig träffat förr. Vi har ett tajt schema på morgonen, han ska komma 7:15, mamma ska hämta oss 7:20 och vi ska vara vid bussen 7:30 för att åka 8:00. Jag har stressat hela dagen och oroat mig för att vi ska komma för sent, eller att jag ska glömma ta med mig något viktigt, eller hundra andra småsaker. Jag var för stressad för att tvätta, bokade om tiden till måndag istället.

Fjärilarna i magen sprider syra omkring sig tror jag för jag har haft halsbränna som aldrig förr hela dagen. Har druckit säkert två liter vatten med Samarin i, men det verkar inte ha hjälpt så mycket.

Trots all stressen ser jag verkligen fram emot morgondagen. Jag ska få vara tillsammans med min son hela dagen, 14 underbara timmar med min älskling.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar