måndag 6 februari 2012

Gastric bypass +57 dagar (99/100 kg)

Min lista över mat jag inte kan äta blir längre varje vecka. Den gångna veckan har jag lagt till grovt bröd, vitt ris, och jordnötssås. Jag här hört från mamma och andra som gått igenom samma sak att de fått ont i magen, eller kraftigt illamående, eller diarré. Jag önskar att jag fick de symtomen. Jag kräks istället, vilket är något av det värsta jag vet.


Dessutom verkar viktnedgången ha stannat upp. Vågen har visat 99/100 kg i nästan tre veckor nu. Före operationen sades det att de som upplevde bäst viktnedgång var de som fick i sig mycket vätska, ca 2-2,5 liter om dagen, och de som inte gick ner så mycket var de som drack för lite. Jag gör mitt bästa för att få i mig minst 2 liter om dagen och ändå står vågen still. Det börjar kännas lite lite frustrerande.


Men det är inte bara dåligt. Tvärtom känns det överlag bra. Jag fick några nya tröjor i förra veckan, i storlek 48/50, och det kändes väldigt bra att de passade och dessutom gjorde att det verkligen syntes att det finns 22 kg mindre av mig nu.


Missan är ganska nöjd med att ha mer plats i mitt knä också.


Gå inte vilse i universum.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar