lördag 9 juli 2011

Upp upp och iväg

Nu är allt klart för vår semesterresa till Göteborg. Vandrarhem och tågbiljett är bokat, och Lisebergs allt-i-ett-kort köper vi dagen innan vi åker. Jag ser fram emot resan väldigt mycket, trots att jag är rädd för spårvagnar. Ingen av oss har varit på Universeum förut, så det blir väldigt spännande. Jag har läst om det på Internet och pratat med bekanta som varit där. Och Liseberg är alltid kul förstås.

Så nu är det dags att skriva lista på allt som ska packas ner i väskan. Får absolut inte glömma kameran i alla fall. Denna resan ska dokumenteras i detalj. Det är inte ofta jag får ha min son i hela fyra dagar och tre nätter, så vi ska verkligen försöka få ut det mesta av den här semestern.

Kudden måste med förstås. Det vore ju olyckligt om jag höll hela vandrarhemmet vaket med mitt snarkande. Det känns onödigt i alla fall.

Faktiskt ser jag fram emot tågresan också. Det är flera år sen jag åkte tåg sist, så det blir spännande.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar