tisdag 12 juli 2011

Sommarlov

Det känns så otroligt segt att komma igång och göra saker nu när jag är ledig. Det är nästan som om mitt undermedvetna håller mig tillbaka eftersom jag inte har någon egentlig anledning att komma igång. Det blir tröttande att hela tiden medvetet tvinga mig själv att göra saker, även enkla saker som att äta, duscha, diska osv. Det blir gjort, men jag måste hela tiden tänka på vad jag ska göra och det känns så väldigt tungt.

Jag funderar mer och mer på att skaffa mig en hund. En liten yorkshireterrier eller bichon, eller chihuahua, eller nåt liknande. Jag såg en fantastiskt söt hund häromdagen. Mamma och jag var på promenad med Ludde och Tess*, och bakom ett staket kom en liten liten voffsing springande. Den skällde inte och hoppade inte, men verkade så nyfiken på vilka vi var så jag gick fram till staketet med Ludde. De nosade på varandra genom staketet och verkade komma överens. Jag var helt övertygad om att det var en valp, men när matte kom fram fick vi veta att det var en väldigt liten dvärgschnauzertik. Hon skulle bli avelstik var det tänkt men hon var för liten så hennes matte, som var fodervärd då, fick behålla henne. En gulligare hund fick man nog leta efter.

Så jag är inne på Vovve.net flera gånger i veckan och kollar deras annonser för hundar som ska omplaceras. Inga napp hittills men nån gång måste det ju bli det, om jag försöker tillräckligt länge.

Middagsdags nu. Sen långpromenad.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar