onsdag 25 maj 2011

Aprilväder...i maj

Konstigt hur det alltid blir dåligt väder precis när jag får lust att gå ut och promenera. Inte har jag några regnkläder heller. Får väl ta en snabbis mellan skurarna.

Så här sitter jag och slötittar på "Scrubs" medan jag surfar på nätet, och leker med katten. Vad är det som gör att andra människors sociala liv är så intressant? Själv tycker jag det är ganska kul att se hur andra ställer till det för sig med "vita lögner" och "diplomatiska sanningar". Som andra Aspies kan jag inte ljuga, så folk uppfattar mig nog som nästan löjligt ärlig. För mig är det löjligt att andra anser sig tvungna att ljuga om helt vardagliga saker. "Ärlighet varar längst", det var nog en Aspie som kom på det ordspråket.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar