torsdag 12 april 2012

Gastric bypass (+122 dagar) 89kg

Nyss hemkommen från sjukhuset (nåja, för ett par timmar sedan) där en annan kirurg fått fixa en av de nya kopplingarna. Den var nämligen för liten, så när jag känt som att maten jag ätit har satt sig som en propp i magsäckens utlopp har jag känt alldeles korrekt, för det var precis vad som hände. Från och med nu ska det vara bra, hoppas jag.

Som läkaren förklarade var det där tunntarm var hopsydd med tunntarm som hålet var för litet, och efterhand har en del av tarmen vridit sig under och bakom resten, vilket gjorde att jag mådde illa och kräktes, och hade ont i magen. Så när jag kom till akuten gjorde de en kontraströntgen av tarmarna och magen, och så skickade de upp mig till kirurgavdelningen där jag precis hann duscha med hibiscrub (med sköterskas hjälp) innan de ringde att jag skulle ner till operation. Runt halv sju på kvällen körde de in mig i operationssalen och (fick jag veta senare) vid nio-tiden var jag på uppvaket, där jag tillbringade natten. Vid 11-tiden på förmiddagen, måndag, kom jag upp på avdelningen igen, med ett nytt ärr på magen, detta ca 25-30 cm långt, från precis under nedersta revbenet till precis under naveln.

Jag har i alla fall kunnat äta och fått behålla det jag ätit under sjukhusvistelsen, så det är ju positivt. Förhoppningsvis kommer jag att må bättre i fortsättningen. Och vikten fortsätter att gå neråt, sakta men säkert. Till jul ska jag köpa mig nya kläder, förmodligen under mellandagsrean.

Gå inte vilse i universum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar